Kerstvakantie!!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu Kerstvakantie!!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie!!!

Door: Sjors Rooijers

Blijf op de hoogte en volg Sjors

08 Januari 2013 | Verenigde Staten, Deep Run

Hey y'all!

Daar ben ik weer met een nieuw reisverslag. Hierin zal ik jullie alles vertellen over New York en Philadelphia en Kerstmis.

Woensdag was het dan zover: kerstvakantie! We hadden die dag een verkort rooster en we waren uit om 12:00. Ik had de dag van te voren al m'n tas ingepakt met lindsey, zodat ik niet hoefde te stressen net voordat ik wegging. Rond 13:00 uur vertrokken we. Op naar Philadelphia! Philadelphia is een grote stad in de staat Pennsylvania. We gingen er heen voor de operatie van Bryce.
We moesten 8 uur in de auto zitten om uiteindelijk aan te komen in Philadelphia. Dit is een stukje wat ik heb geschreven tijdens de heenreis:
"Tja, daar zitten we dan, in de auto! We hebben er al 6 uur op zitten en er is al wat ruzie geweest over wie waar zit, en we hebben al 2 stops gehad bij McDonald's. Ik zit nu aan m'n Hot & Spicy McChicken voor 1 dollar. Hij smaakt goed! Verder heb ik al wat mooie auto's mogen spotten en hebben we in de verte Washington DC gezien! Nu ben ik lekker muziek aan het luisteren en wat puzzeltjes aan het maken! Bye!"
Na ruim 8 uur kwamen we eindelijk aan. Ik ben zelf nog nooit in het Ronald McDonald's huis geweest, maar het is best groot en mooi. Het heeft gewoon alles en we sliepen met z'n allen op een ruime kamer. De eerste nacht kon ik gewoon niet slapen, van alle geluiden en gestommel.
Die ochtend stonden we vroeg op, om naar het ziekenhuis te gaan. Ik had Bryce gevraagd of hij de operatie spannend vond, en het enige wat hij zei, was: 'ik heb al meer dan 40 operaties gehad, dus ik ben er inmiddels wel aan gewend'. Dat raakte me wel een beetje. Een jongen van 15 (vorige week geworden) heeft al zoveel operaties en erge dingen achter de rug.
Wat ik niet wist, was dat het ziekenhuis midden in Philadelphia was. Ik had helaas geen camera meegenomen, maar ik had wel wat foto's van wolkenkrabbers kunnen nemen met m'n telefoon. Verder ging de operatie heel goed. Rond 14:00 uur mochten we alweer naar huis toe. Die dag hadden we lekker rustig aan gedaan. Want de dag daarna gingen we naar NYC!!!
Ook die dag stonden we vroeg op, om zo snel mogelijk in New York te zijn. Marietta, Lindsey, Spencer, Landon en ik gingen met de trein, de reis zou ongeveer 2 uur duren. Maar vanwege hevige regenval, waren overal overstromingen en was de rails helemaal onder water. Na uren wachten, was de reddende bus er eindelijk. Op naar New York! De bedoeling was om rond half 12 in New York te zijn. Helaas werd het half 3 toen we er waren.
We gingen eerst naar Canal Street, om te shoppen. Hier zijn ook heel veel illegale winkeltjes, met nep producten. Ik hou er zelf niet echt van, maar Marietta vond het nodig om er uren te blijven. Uiteindelijk gaf ik aan dat ik graag wat meer het toeristische gedeelte van New York wilde zien. Dus we namen de metro ('subway') naar Times Square! Wauw, dat is echt gaaf. Net zoals je in de films ziet: allemaal licht reclames, mensen, gele taxi's en overal hoge gebouwen en wolkenkrabbers om je heen. We hebben nog wat Hummer limousines mogen spotten (ik ben altijd benieuwd welke celebrity daar in zit haha) en lindsey en ik zijn op de foto geweest met Elmo en Hello Kitty (vervolgens vroegen ze wel 8 dollar fooi, belachelijk!) We liepen tussen de taxi's en de belichte gebouwen in, langs '42nd street' en gingen naar Rockefeller Plaza. We zagen de 'Chrysler building' en de rood-groene 'Empire State Building' die helemaal in kerst stijl was. Vervolgens zei Marietta dat we nog naar Rockefeller gingen , maar wat dat was nog een verrassing voor mij. Toen we bij 'Rockefeller Plaza' aankwamen zag ik wat het was: een im-men-se kerstboom, ik heb nog nooit zo'n grote kerstboom gezien! Verder was er onder een schaatsbaantje en Marietta vertelde mij dat er heel veel films daar worden opgenomen (vast van die voorspelbare romantische kerst komedies :p).
Het begon al laat te worden, onze voeten deden pijn en alles was al donker. Ik had nog snel even een foto genomen met een man van de NYPD (New York Police Department, cheeseee!!!) en we gingen al weer terug naar het Ronald McDonald House. Het was een super dag!

25 december was het zover: Eddie's verjaardag!!! Nee, grapje: Kerstmis!! (En ook Eddie's verjaardag, echt!) Die ochtend werden we allemaal door Lindsey wakker gemaakt om 5:00 in de morgen. Waarom? Ze was te zenuwachtig, kon al de hele nacht niet slapen en kon niet meer wachten. We openden de cadeautjes en we hadden allemaal super leuke cadeautjes gekregen! Zo hadden Eddie en Lindsey een iPad gekregen, Landon, Bryce en Spencer een iPod en Marietta een Michael Kors tas. Ik had ook veel leuke cadeautjes gekregen, het hoogtepunt waren m'n 2 paar schoenen en 3 paar broeken! :)
Ik had al tegen mams gezegd dat wij Kerstmis ook zo moeten gaan vieren, maar volgens mij is ze het daar niet met mij eens haha! Deze manier is echt een Amerikaanse manier van kerst, en ik vond het geweldig!

Sinds vorige week woensdag is school hier alweer begonnen. Ik hoop dat jullie ook een leuke kerstvakantie hebben gehad, en een gelukkig nieuw jaar!!

Veel liefs,
Sjors

  • 09 Januari 2013 - 05:57

    Meyke:

    Jij ook een heel goed 2013.
    Kun je de foto's doorsturen naar Marguerite haar mobiel?
    Kon wel merken dat je er niet was,hele verkeerde inschatting gemaakt met de appelflappen!!
    Succes weer met alles.XXX

  • 09 Januari 2013 - 09:26

    Jonnie:

    Hi Jossie, weer een gezellig verhaal. Ik had via skype het meeste al van je gehoord. Het is echt wel kort voor New York, maar je hebt wel een leuke indruk. Ik heb nog niet zo lang geleden Jip voor 24 uur mee naar New York genomen op een vlucht en zij vond dat ook al de moeite waard! Wij zitten hier volop te genieten in Thailand. Bij ons is het 3 uur in de miiddag en bij jou in de nacht. Gek he!
    Tot heel snel!
    Kus Jon

  • 09 Januari 2013 - 13:24

    Pimvandemortel:

    Hey Pancake,

    8 uur in de auto!!!!Respect!
    Hoe ver is New York vanaf waar je nu woont?wellicht een idee om het nog eens over te doen?!

    Dank weer voor het delen van je belevenissen....laterrrrr.Pim.

  • 11 Januari 2013 - 19:41

    Majbritt:

    haaa sjorsie,
    kwam ik even op jou verhaaltjes terecht! Het klinkt alsof je het allemaal super
    naar je zin hebt en een hoop nieuwe dingen beleefd, gaaf hoor!! Geniet er van!
    xxx majbritt

  • 18 Januari 2013 - 23:36

    Lisa Bruining:

    Super leuk verhaal, ik ben jaloers!!
    Was leuk om even met je te Skypen en ik hoop dat je het naar je zin hebt bij de basketbal game.
    Liefs van Lisa

  • 27 Januari 2013 - 13:10

    Jeanet Augusteijn:

    Ha die lieve Sjors!
    Wat is het iedere keer weer leuk om je verhalen te lezen.Wat een mooie belevenissen!
    Je wordt steeds gemakkelijker in het strooien met amerikaanse (engelse) woorden.
    Wat zul je veel geleerd hebben.Geniet vooral nog even lekker door.
    Groet, Jeanet

  • 07 Februari 2013 - 17:31

    Myrthe:

    Sjors Rooijers, waar ben jij nu?! komt er nog een update jongeman?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Deep Run

Sjors

Mijn High School ervaringen in de VS!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 821
Totaal aantal bezoekers 22895

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School Year USA

Landen bezocht: