Allemaal nieuwe ervaringen!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu Allemaal nieuwe ervaringen!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu

Allemaal nieuwe ervaringen!!

Door: Sjors Rooijers

Blijf op de hoogte en volg Sjors

20 November 2012 | Verenigde Staten, Deep Run

Hey Y'all!
Hè hè, daar ben ik weer! Ik heb heel wat te vertellen, dus sorry als het een lang verhaal wordt!

Zoals ik vorige keer had aangekondigd, begon track. Ik heb het nu nog maar 2 keer gehad, vandaag en woensdag. De andere dagen waren gecanceld omdat het te regenachtig was. Een paar belangrijke kenwoorden: koud (!!), zwaar, rennen, rennen en nog eens rennen. We beginnen om 14:50 en rond 16:30 zijn we klaar. Ik zag eerlijk gezegd een beetje tegen de eerste training dat op. Ik was bang dat ik langzaam zou zijn en daarbovenop is onze coach ook de gevreesde coach Kennedy (weet je nog, die coach van de marine, die ons martelt? ja, die. bedankt voor jullie medeleven.) de groep jongens werd verdeeld in 2 delen: de nieuwkomelingen (kortom, de mensen die slomer zijn) en de mensen die al meer dan 1 jaar ervaring hebben met track (kortom, de snellere mensen). Natuurlijk begon ik bij de slomen. Maar tot mijn verbazing eindigde ik elke keer eerste, dus na acht rondes, werd ik gezet tussen de snellen! Ik voelde me vereerd. We hadden 40 seconden voor iedere 200 meter, maar de snellen renden sneller. Maar tot mijn grote verbazing werd ik ook 5 van de 8 rondes eerste bij de snellen! Wow, wie had dat verwacht! Sindsdien ren ik nu met de mensen die al ervaring hebben met track. Zoals vandaag, hebben we meer dan 2 mijl gesprint door 18 keer 200 meter te sprinten. Voor die 200 meter hadden we maximaal 39 seconden. Ik eindigde eerste 15 van de 18 keer, met een gemiddelde van 34 seconde per 200 meter! Ik ben nu wel echt ka-pot!! Maar ondanks dat het wel echt koud is en de coach marinier ons coacht alsof ik Usain Bolt ben die de dag voor z'n wedstrijd nog even gemarteld wordt, voel ik me goed na de training.

Donderdag was het dan zover: de première van Twilight, hier een groot gebeuren. Wat ik erg lief vond, was dat Marietta een kaartje voor mij had gekocht om samen met haar, en al haar vriendinnen, daarheen te gaan. Ik vond de film erg leuk, hoewel ik de eerste delen niet had gezien. Marguérite was wel zo lief om ze allemaal voor me te downloaden en te mailen, maar helaas werkte het niet. Wat me opviel, was dat de prijzen in de bios nog hoger waren dan in Nederland, ze het geen 'cinema' noemen, maar 'movie theater', de popcorn bakken en bekers nóg groter zijn en het viel me ook op dat er bij iedere kassa een zoutstel is, waarbij iedereen z'n popcorn (nog) zouter maakt. Kortom, Amerikanen: gek, gekker, gekst. Het was erg grappig om in de grote truck van opa en oma met 7 andere babbelende kippetjes te zitten. Ik had het erg naar m'n zin en vond het lief dat Marietta aan me dacht toen ze kaartjes kocht!

Vrijdagavond ben ik met de hele familie naar Raleigh (hoofdstad van North Carolina, zo'n anderhalf uur rijden) gereden, om daar Lindsey haar dans performance te zien. Ze studeert dans in Raleigh, en de show was modern. Ik vond het echt super gaaf om te zien, en het zag er echt uit als in de eind productie van een film of van 'Made' (MTV, voor de jongere generatie lezers) waarbij een hele hoop mensen in een prachtige danszaal naar het optreden kijken. Ze deed het super goed, en ik was stiekem ook wel trots op haar. Daarna zijn we nog met z'n allen uit eten gegaan en heb pasta gegeten met 4 kazen saus met als appetizer mozzarella sticks. Loopt het water bij jullie al in de mond? :)

Vorige week dinsdag was het powderpuff cheerleading. Dit is 1 wedstrijd, waarbij de rollen compleet zijn omgedraaid. De meisjes spelen football in plaats van de jongens en de jongens cheerleaden, in plaats van de meisjes. En, 3 keer raden: ik was een van de cheerleaders! Wat wel super jammer was, was het weer. Het was de hele week prima weer geweest, maar nou net dán begon het te stortregenen en was het vreselijk koud. En daar sta je dan in je rokje en in je topje, tand klapperend en onderkoelend te cheerleaden. Maar ik vond het wel hartstikke leuk en grappig.

Zaterdag heb ik weer een nieuwe ervaring opgedaan: ik ben naar een echte 'sweet 16 party' geweest en wel van 4 (mooie) dames! :p
Het begon om 7 uur (in plaats van 12 uur in Nederland) en eindigde om 11 uur (in plaats van 4 uur in Nederland) maar wat heb ik het naar m'n zin gehad! Ik heb gedanst met heel wat (leuke) meisjes en de muziek was goed. Véél beter dan de mensen die losgingen op 'firework' en 'party in The USA' op de kerk feestjes. Iedereen moest mooi gekleed zijn, dus ik had een stoffen broek met m'n nieuwe overhemd en m'n leren schoenen. Op dat moment merk je wel echt dat je meer aandacht krijgt doordat je van een ander land komt! (Dat vind ik wel prima haha) In december is een ander feest, dus als ik kan, zullen Spencer en ik gewoon weer present zijn!

Nu we het toch over Spencer hebben: het gaat weer wat beter! We hebben wat meer contact en sinds het feest van zaterdag hebben we wat meer gepraat. Ik voel me er goed bij! Een aantal weken geleden voelde ik me er wel wat rot (eerlijk gezegd gewoon 'kut') door, maar dat is nu al wat beter. Fijn om te horen, toch?

Niet vorige vrijdag, maar de week daarvoor (9 november) had ik een super dag. Eddie kwam naar me toe, lachend en zei: Sjors, kom eens kijken!" (Maar dan in het Engels natuurlijk) Toen ik keek op tafel, zag ik een pakketje, het eerste wat ik zag was het handschrift van mams (en eerlijk gezegd ook de dingen die in het pakketje zaten haha) wat me deed springen van blijdschap. Ik opende het pakketje, met een smile van m'n ene oor naar m'n andere oor. Wauw, wat lekker! Marsepeinen chocolaatjes, chocolade pepernoten, zure matten, speculaas, speculaaskruiden (om met het gezin pepernoten of speculaas te maken), puzzel boekjes en Donald Duck in Groningen. Ik was zooo blij! Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik snakte gewoon naar iets leuks en lekkers van Nederland. De eerste chocolade pepernoot: (op z'n Amerikaans) My God, wat lekker! Ik weet niet of je ooit Expeditie Robinson hebt gezien, maar daar krijgen ze soms iets van knakworstjes en daar genieten ze daar intens van (ze drinken zelfs het sap van de knakworstjes, maar dat is een detail). Zo voelde ik me. Zoals mams al citeerde, 'expeditie Deep Run' haha. Inmiddels zijn de zure matten op, de chocolade pepernoten bijna, en er zijn al heel wat puzzeltjes gemaakt!

*allemaal:* "ahhh", aan het verslag is alweer bijna een eind gekomen. Volgend verslag ga ik m'n verslag schrijven over m'n eerste Thanksgiving avontuur, Kerstmis voorbereidingen en 'Black Friday' (vrijdag na thanksgiving dat ie-de-reen 's ochtends gaat winkelen, voor hele lage prijzen. En wij zijn geen uitzondering.)

Veel liefs en tot het volgende verslag!

Sjors






  • 20 November 2012 - 04:45

    Meyke:

    Hoi,ik zie het gewoon voor mij zoals je alles beleefd.
    Gezellig om het allemaal met ons te delen.
    Wil je al met de volgende spelen meedoen?
    Dikke kus

  • 20 November 2012 - 05:30

    Jonnie:

    Ha lieve Jossie Klinkt allemaal erg gezellig! Fijn dat het met Spencer beter gaat! Heeft hij niets nadeligs overgehouden aan zijn auto ongeluk! Ik kom zelf net uit Xiamen, China, mijn voor-laatste reis en Robert Jan is met mij meegeweest! Het was een 5 dagse. Dat was ook een hele belevenis!2 dec mijn echte laatste reis en daar gaat je mammsie mee mee! Ik zit hier om 5 uur `s morgens aan de computer vanwege het tijdsverschil met China en realiseer me dat het bij jou nog de vorige dag is. Gek idee he!! Leuk dat je zo lekker aan het rennen bent, krijgen de hamburgers en de popcorn geen kans om vast te gaan zitten.
    Zondag zijn jullie jarig! Geef jij dan daar een real american party? Zal best gezellig worden! Zo nu stop ik ermee, ga toch nog even proberen om op schema te komen, dus nog even mijn bed in!
    Tot mails of skypes. Dikke kus je ouwe tante.

  • 20 November 2012 - 14:48

    Pimvandemortel:

    Ha die Sjors,

    never a dull moment naar het schijnt!

    Wederom erg plezierig om het middels deze manier een beetje mee te maken.Ik zou me kunnen voorstellen dat er ook momenten zijn waarop je het even niet meer ziet zitten maar dan moet je je maar bedenken dat al deze ervaringen een waanzinnige basis zijn voor je glansrijke carriere in de hotelwereld.

    Take care en tot de volgende keer!Laterrrr.Pim.

  • 20 November 2012 - 17:12

    Marion :

    Lieve sjors,
    wat een leuk verhaal weer, heb er van genoten1
    Liefs en kus.

  • 20 November 2012 - 20:29

    Ditty Verveda:

    Hoi Sjors,
    Het begon hier net een beetje saai te worden zonder een nieuwe story van jou!
    Ik heb weer gesmuld!
    ditty

  • 20 November 2012 - 21:42

    Heleen:

    Lieve Sjors, wat een fantastische verhalen weer. Ik wist niet dat je zo sportief was, ik dacht altijd dat Joep de sporter van de familie was. Gek idee dat jullie zondag je verjaardag zo ver uit elkaar vieren. Maak er een leuk feestje van! liefs Heleen

  • 21 November 2012 - 07:25

    Chiara:

    Hee Sjors, ik had even je verslagen gelezen, wat fijn dat je het daar zo leuk hebt toppertje ! En dat je daar kan dansen ! Heel veel plezier en geniet ervan x

  • 21 November 2012 - 09:53

    Sanne:

    Hee Sjors!

    Wat leuk om alles zo te lezen!
    Lijkt me een geweldige ervaring(:

    x

  • 24 November 2012 - 16:03

    Marja Uijen:

    Hey Sjors,
    Leuk om over al je ervaringen (en dat zijn er veel, zo te lezen) te horen/lezen! Dank je wel voor je uitgebreide verhalen. Ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om je alvast te feliciteren met je verjaardag morgen. Ga je er nog een leuk feestje van maken, daar in The States? Zal ook voor jou wel vreemd zijn om het (fysiek) zonder je broer (en andere familie en vrienden, natuurlijk) te vieren of valt dat wel mee? Heel plezie, ook met de voorbereiding van alle aankomende festiviteiten!
    Groetjes, Marja

  • 25 November 2012 - 15:39

    Marleen:

    Lieve Sjors,

    GEFELICITEERD met je verjaardag !!!
    Maak er een mooie en onvergetelijke dag van.

    liefs, Marleen, Raymond en Denise

  • 26 November 2012 - 17:13

    Laura:

    hee lieve sjorsie,

    superleuk allemaal! heb net al je verhalen achter elkaar gelezen, ben benieuwd naar je verhaal over de black friday, hoorde dat er ook wel eens doden bij vallen dankzij allemaal doorgedraaide koopjesgekke amerikanen, maar voor zo ver ik weet heb je dat overleefd ;)
    ga vooral door met je verslagjes want het is echt leuk om zo ook vanalles mee te krijgen van jouw 'party in the USA'-jaar!
    Ik ben supertrots op je dat je die dancebattle hebt gewonnen!

    xxxx en liefs Laura

  • 04 December 2012 - 06:44

    Lisa Bruining:

    Sjors,

    Super leuk verhaal!!!
    Ik herken het bioscoop verhaal helemaal en ik ben ook naar de Breaking Dawn, part II geweest.
    Super leuk, maar het boek is nog leuker ;)
    Ook ik heb een twee pakketjes met heerlijke lekkernijen ontvangen van mijn ouders en van mijn oom en tante uit Duitsland! Ze vinden het drop alleen niet zo lekker en de chocoladeletters bewaren we t/m 5 december.
    Black Friday was een gekte, maar ik vond het ook super leuk. Wij waren terug at 7 AM!!
    Super leuk om jouw ervaringen te lezen! Je beleefd verschillende en ook dezelfde dingen als ik.
    Leuk dat we nu ook kunnen bellen en sms'en, we keep in touch.

    Veel liefs van Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Deep Run

Sjors

Mijn High School ervaringen in de VS!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 22922

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School Year USA

Landen bezocht: