Aangekomen in de USA - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu Aangekomen in de USA - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu

Aangekomen in de USA

Blijf op de hoogte en volg Sjors

08 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Deep Run

Joehoee! Eindelijk aangekomen in de USA, om 21:30 PM (03:30 Nederlandse tijd) Niet geheel vlekkeloos, maar na bijna 17 uur reizen ben ik er :)

Ik werd gister om half 4 wakker, omdat ik niet meer kon slapen (waarschijnlijk van de zenuwen). Om half 7 vertrok ik met m'n nicht met de trein naar Schophol, waar iedereen me uit ging zwaaien. Het uitzwaaien vond ik best moeilijk, een heel gek idee om iedereen uit te zwaaien en je gezin, familie en vrienden voor een jaar niet te zien. Gelukkig was ik er in het vliegtuig weer helemaal overheen. Ik zou met Anouck naar Washington vliegen, dus checkten we tegelijk in om zo naast elkaar te kunnen zitten in het vliegtuig. (Anouck is een meisje die ook met EF naar de high school gaat, dus konden we in het vliegtuig en in Washington nog Nederlands met elkaar spreken). In washington moest Anouck haar boarding pass krijgen, bij de balie van United Airlines. Blijkbaar weet niet iedereen waar dit is, want we werden van gate A naar C22 gestuurd, naar C20, naar de terminal, naar gate Z en weer naar gate A, waar de customer service ook echt was. Na een uur stressen, ronddwarrelen en zoeken moest ik ook nog mijn boarding pass met US Airways van Charlotte naar Jacksonville. Ook daarbij zijn we alle kanten op gestuurd, maar niet de goede. We kennen nu wel Washington Dulles Airport op ons duimpje! Uiteindelijk is ook dit gelukt. Vanuit Washington moest ik mijn bagage re-checken en werd vanuit Washington doorgelabeld naar Charlotte en van Charlotte doorgelabeld richting Jacksonville. Ik hoefde m'n grote bagage nu niet meer te pakken, alleen als ik in Jacksonville was. Na een vertraging van een half uur vanwege de storm, kwam ik half 10 PM aan. Ik zag mn gastgezin meteen, ze stonden met z'n allen te wachten bij de baggage claim met een groot bord met: 'welcome to our family Sjors!!!'. Heel lief! Daar kwam ik er wel achter dat er iets niet goed is gegaan met de grote tas, want hij was niet op Jacksonville Airport. Nu waarschijnlijk minstens 2/3 dagen wachten op mijn bagage, gelukkig kan ik kleren lenen van m'n gastbroertjes en broers.

Zoals ik zei: niet geheel zonder problemen, maar ik ben er, heb lekker geslapen en m'n gastgezin is super leuk! Dat is het belangrijkste!!!

  • 08 Augustus 2012 - 17:26

    MeYke:

    Balen Sjors hoop dat je hem snel krijgt.Fijn dat de eerste indruk erg goed was.Kus

  • 08 Augustus 2012 - 19:57

    Pim Van De Mortel:

    Hoi ouwe reus,leuk om te lezen hoe het je vergaan is tijdens de reis.Ik hoop dat je spullen snel aankomen.Niets lekkerder dan je eigen onderbroek haha.

    Wen snel en geniet....laterrrrr.Pim.

  • 08 Augustus 2012 - 21:49

    Carin:

    He lieverd, wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en je gastfamily je opgehaald heeft.
    Wat vervelend van de tas. gelukkig had je wat kleren in je onderweg tas gedaan. Ik hoop dat de tas goed terecht komt.
    Veel liefs, mam

  • 08 Augustus 2012 - 21:51

    Carin:

    En dat je een superleuk gastgezin hebt... wil je de groeten doen?

  • 09 Augustus 2012 - 01:50

    Marguerite:

    Hey Sjors,
    Ook wat je tas! En dat terwijl we het er ook nog over gehad hadden in de trein... Hebben het zeker niet afgeklopt ;) Hopelijk heb je hem snel.
    We zijn benieuwd naar je eerste belevingen in de USA.
    Dikke kus!

  • 09 Augustus 2012 - 01:50

    Marguerite:

    Hey Sjors,
    Ook wat je tas! En dat terwijl we het er ook nog over gehad hadden in de trein... Hebben het zeker niet afgeklopt ;) Hopelijk heb je hem snel.
    We zijn benieuwd naar je eerste belevingen in de USA.
    Dikke kus!

  • 09 Augustus 2012 - 09:26

    Marion:

    Hoi Sjors, Je eerste avonturen heb je zo te lezen al beleefd.Fijn dat je goed bent aangekomen, en je gastgezin je zo warm ontvangen heeft.Ben erg benieuwd naar je belevenissen, veel plezier!





  • 09 Augustus 2012 - 10:39

    Carola:

    Hey Sjors,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen. Wel jammer dat je nu moet wachten op je tas, maar gelukkig had je wel je zure matten in je handbagage:).

    Heel veel plezier en succes daar, hoop dat je het heel erg naar je zin zult hebben.

    Groetjes Carola (vriendin van Marguerite)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Deep Run

Sjors

Mijn High School ervaringen in de VS!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 22964

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School Year USA

Landen bezocht: