De eerste dagen, en mijn kerk-ervaringen - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu De eerste dagen, en mijn kerk-ervaringen - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen, en mijn kerk-ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Sjors

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Deep Run

Hoi hoi allemaal!
Eerst moet ik even zeggen: mijn tas is terug! Nu kan ik lekker mijn eigen kleding dragen! :)

De eerste twee dagen hebben we de hele dag gezwommen in het mega super zwembad met duikplan van de buren. De familie waar ik ben heeft ook een zwembad, maar niet met een duikplank!
De derde dag, vrijdag zijn we naar Fort Macon gegaan, een heel mooi strand en vervolgens zijn we ook het fort in gegaan. Heel leuk om te zien en wat meer te weten te komen over de 'civil war'!
Gisteren is Chiara met haar familie weggegaan, Chiara was de Exchange student van mijn gastgezin in 2010 en is teruggegaan met haar familie, omdat ze het zo leuk heeft gehad. Ik vond het heel erg jammer dat ze weg ging, omdat ze heel aardig was en me overal naartoe bracht. Daarna en ik met het thuisfront geskyped, dat voelde heel goed! Vervolgens hebben Lindsey en ik brownies gemaakt met peanutbutter M&M's, heerlijk!
Het is wel echt wennen hier. Alles is zo anders! Iedere 30 meter is wel een KFC, Burger King, Mac, Bojangles, Applebee's, Olive Garden, Chick-fil-a en ga zo maar door! Ik heb 1 keer gegeten bij Applebee's, ze noemen het geen fast food maar het enige wat je daar kan halen is patat met fried chicken of steak... (ik had nog niet eens de appetizer op en ik was al vol, zó groot zijn de porties daar!) ik ben ook al een keertje bij Bojangles geweest, waar ik een chicken filet biscuit had gehad. Kortom: gefrituurde kip op een vet broodje met heeel zoute patat en heel veel gratis refills! Best lekker voor een keertje (met nadruk op een keertje)
Vanochtend ben ik voor het eerst naar de mormoonse kerk geweest: the church of Jesus Christ of Latter-Day Saints (een hele mond vol). Het eerste uur was vooral zingen, luisteren en bidden. Bidden is gewoon stil zijn, want ik ben niet gelovig. Het zingen ging moeilijk, want ik kende de liedjes niet en
moest m'n lach inhouden, want mijn gastmoeder zingt zo vals als ik weet niet hoe (Ik kon m'n lach inhouden ;)
Het luisteren was ook moeilijk, want ik verstond er geen kont van, zo snel praten ze hier. Echt 'The Southern Accent', ze zeggen geen so, maar 'Seu' en maken overal afkortingen van (See y'all wordt 'See yaw) en ze praten alsof ze hele erge haast hebben, zo snel. Het tweede uur hadden we class, hierin stellen ze vragen over het boek van de mormonen (eigen bijbel). Ik kon natuurlijk niks beantwoorden. De class was niet zo serieus, was vooral vragen wat 'hoe gaat het' en zo in het Nederlands betekent, heel grappig. Als ik zeg dat ik uit Nederland kom, vinden ze dat helemaal te gek! Morgen ga ik voor 3 dagen naar de 'youth conference' voor de kerk, maar het is 99,99% leuke dingen doen als zwemmen in het meer en dance class en zo. Het was vrijwillig, maar alle kinderen in het gezin gaan en het lijkt me ook gewoon een leuke, nieuwe ervaring wat ik in Nederland nooit meer mee kan maken. Ik heb het schema gezien en het ziet er heel goed uit, alleen maar jeugd en allemaal activiteiten. Ik laat wel weten hoe ik het daar heb gehad. Hoe is het daar in Nederland? Koud en kil zeker zonder mij? ;)

See y'all!!!!

  • 12 Augustus 2012 - 20:31

    Marguerite:

    Hey Sjors!
    Wat fijn dat je tas terug is. Lekker je eigen onderbroeken ;) ! Klinkt heerlijk hoor die zwembaden in de buurt. Moet je natuurlijk wel je sixpack een beetje gaan bij houden ;)
    Veel plezier met de youth conference ben benieuwd hoe je het gaat hebben. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Leuke foto's trouwens op facebook :P
    Dikke kus van mij!
    P.S. We hebben gelukkig mooi weer nu deze dagen anders zou het nog veel kouder en killer zijn :P Liefs!!

  • 12 Augustus 2012 - 20:35

    Meyke:

    He Sjors van harte met je mams hè 51 is ze vandaag geworden en ook met je oom natuurlijk.
    Zo te lezen is het wel even wennen hè,maar weet zeker dat je dat gaat lukken.
    Heb je Skype adres nog niet,laat dat even weten aub.
    Ben benieuwd naar je volgend avontuur.Dikke knuffel

  • 12 Augustus 2012 - 20:50

    Sjors Rooijers:

    Dankjewel Meyke! Jij ook gefeliciteerd met je broertje en zusje ;)
    Mijn Skype adres is sjors.rooijers1995
    Marguérite, ik houd mijn six pack wel bij, heb vanochtend alleen nog maar water gedronken dus heel dik word ik hopelijk niet haha!
    Bye

  • 12 Augustus 2012 - 23:36

    Carin:

    Hoi lieverd, leuk je verhaal te lezen en dat we gisteren geskyped hebben.Ik ben benieuwd hoe je de Youth Conference gaat worden. Leuk om zovele mensen te ontmoeten. Dikke zoen van je jarige moeder:)

  • 13 Augustus 2012 - 10:02

    Pim Van De Mortel:

    Wow wat een indrukken,kan me voorstellen dat je voortdurend in een soort achtbaan zit!Echt leuk om te lezen dus ik hoop dat je dit zo nu en dan blijft doen.Een ding is zeker.....God zij met je!Laterrrrr Pim.

  • 14 Augustus 2012 - 06:51

    Lisa Bruining:

    Sjorsieee!!!

    Super leuk om je blog te lezen ;) Ik ben blij dat het goed met je gaat.
    Ik ga binnenkort even kijken naar een Amerikaanse telefoon.
    We gaan binnenkort wel even skypen hoor!
    De ervaringen met de kerk heb ik niet dus het is grappig om dit te lezen.
    Wat voor weer is het bij jou? Bij mij is het ongeveer 40 graden...
    Hoe gaat het met je Engels? Ze zeggen dat mijn Engels heel erg goed is dus ik was daar erg blij mee.
    Ik heb een country fair gehad deze week. Het was een super drukke week, maar heb gelijk iedereen leren kennen.
    Ik ga binnenkort jagen en ze gaan me leren autorijden in de pick-up.
    Houdt je blog goed bij, want ik vind het leuk om jouw ervaringen te lezen.

    Liefs Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Deep Run

Sjors

Mijn High School ervaringen in de VS!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 22968

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School Year USA

Landen bezocht: