Youth Conference - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu Youth Conference - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu

Youth Conference

Blijf op de hoogte en volg Sjors

15 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Deep Run

Hey y'all,
Weer even jullie op de hoogte houden met een nieuwe blog.

Ik ben net terug van de Youth Conference in White Lake, heb echt super leuke dagen gehad! Voor ik wegging keek ik er nogal tegenop, omdat ik bang was dat het te kerk achtig zou zijn, maar ik had het fout! Toen we er aankwamen kregen we allemaal een schema wat onze activiteiten zouden zijn. Het kamp had echt een uitstraling van het kamp van de film 'it takes two' met de Olsen twins. Het was zo'n anderhalf uur rijden. We pakten onze tassen uit en maakten onze bedden op. Het eerste wat we gingen doen waren hele leuke activiteiten, watermeloen gooien en kano racen in de white Lake. Vervolgens hadden we een hele Amerikaanse lunch met hot dogs en hamburgers, lekker! Na de lunch hadden we een spreker, Elizabeth Craig (een vrouw van 6 foot 7 die uit Utah komt). Ze sprak niet alleen over god, maar ook over hele leuke dingen en grappige verhalen. Daarna was er een andere spreker, die was heel saai. Vervolgens gingen we eten, kip met sla en macaroni met kaas voor de mensen die dat niet lusten. Na het avondeten maakten we ons klaar voor de 'dance' er was een best grote groep, en ze zeiden dat het een echte 'disco's' zou zijn, dus ik verwachtte net als in Nederland veel discolampen, harde muziek met veel bass en mensen die losgaan. Ik had het blijkbaar compleet fout. De dance hield in: Geen discolampen, maar gewoon witte tl-buizen. De mensen: iedereen zat aan de kant, omdat niemand de zogenaamde 'dasvloer' op wilde. De muziek: kerkmuziek (geen aanrader) en de rest bijna alleen maar slownummers.... Ik dacht: mensen van 16-18 gaan slowen op kerkmuziek en noemen dit een dance? Het deed me een beetje aan de klassenavond van groep 8 denken. Toch was het heel gezellig en kon ik erg lachen om het feit dat ze totaal volledig losgingen op de nummers 'Firework' en 'Party in the USA'. Vervolgens kregen we om 11 uur een mega pizza die ik echt niet op kon en gingen we slapen. Om 5:30 ging de wekker, omdat we om 7 uur moesten ontbijten: bacon, french toast, ei, quiche, pancakes en biscuits. Ik neem altijd maar een beetje van alles, want het is echt veels te veel en te lekker. Om 9 uur hadden we workshops waarbij we een boot moesten bouwen van een klein aantal spullen. Vervolgens hadden we weer twee sprekers en de lunch. Na de lunch hebben we gezwommen (want het is hier constant 35 graden) en de race gedaan met de zelfgemaakte boten, ons team had gewonnen! Het avondeten was spaghetti met gegrilde varken. De varken vond ik echt niet te eten, maar de brownies als toetje maakten het goed. De mensen zijn echt super leuk, ze zijn heel gezellig en vinden het allemaal onwijs cool dat ik een 'foreigner' ben. Ook die avond hadden we weer de dance, het was heel gezellig en ik heb met heel wat mooie dames 'geslowd' haha. De pizza liet ik achterwege en ik viel als een blok in slaap. Vanochtend werd ik wakker om 9:00, het ontbijt had ik gemist en iedereen sliep nog. Daarna moesten we onze kerk-kleding aandoen en hadden we een spreker en een testimony, geen idee hoe je dat in het Nederlands moet zeggen. Torn dat afgelopen was, ginger we allemaal foto's maken en Facebook uitwisselen. Nadat we onze tas hadden ingepakt gingen we richting huis. Het zijn allemaal super leuke mensen en ik heb met iedereen wel contact gehad. Nu even bijkomen van de dagen en mijn tas inpakken.

See y'all!!

  • 16 Augustus 2012 - 03:45

    Lisa Bruining:

    Klinkt super leuk! Wanneer begint jouw school en heb je al een sport en vakken gekozen?

  • 16 Augustus 2012 - 07:56

    Carin:

    Lieve Sjors,
    Wat een mooie verhalen en ervaringen. Ik denk veel aan je en dan is het zo fijn om te lezen dat je het fijn hebt. Kom even lekker bij van deze dagen. Liefs, Mams

  • 16 Augustus 2012 - 09:32

    Pim V.d.Mortel:

    Goed verslag wederom...het is alsof ik er een beetje bij ben.Rare jongens die Amerikanen..Haha.Kun je die warmte wel een beetje handelen?God zij met U...laterrrr.

  • 16 Augustus 2012 - 09:44

    Meyke:

    Zou je ook break dance kunnen introduceren op kerkmuziek........
    Leuk hoor die verhalen,zo beleven wij het ook een beetje.
    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt.Kus

  • 19 Augustus 2012 - 08:30

    Marion:

    Lieve Sjors, zo te lezen wordt je aardig ondergedompeld in je nieuwe leventje,lukt het een beetje met het (amerikaans) engels? Leuk om je eerste ervaringen zo te lezen, ik zie je voor me. Veel liefs, en dikke kus,.

  • 19 Augustus 2012 - 10:21

    Marja Uijen:

    Hey Sjors, ik heb net de eerste reisverslagen gelezen. Je hebt al aardig wat leuke dingen meegemaakt. Ik ben benieuwd naar je vervolgverhalen. Groetjes, Marja

  • 20 Augustus 2012 - 13:55

    Jonnie:

    Ha Jossie, leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ben nog benieuwder naar je school verhalen. Zo te horen klopt het wel een beetje met wat ik je over Amerikanen vertelde!?Hoe gaan jouw gast familieleden om met de verkiezingen? Merk je daar wat van en zo ja, voor wie zijn ze? Het is nu hier ook lekker weer( heet zelfs, in limburg was het 36gr) en ik hoorde van mamma dat Joep nu ook volop van zijn vakantie aan het genieten is.Ik hoop dat jij er ook nog even van kunt genieten totdat het ware leven begint!
    Liefs ook van Duhn en een dikke kus van mij

  • 23 Augustus 2012 - 09:29

    Malou Bromberg:

    Lieve Sjors, wat klinkt het allemaal leuk en Amerikaans! Ik herken veel van wat je verteld. Is je engels al veel verbeterd? en wanneer beginnen jullie school? Geniet!! Heel veel liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Deep Run

Sjors

Mijn High School ervaringen in de VS!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 22973

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School Year USA

Landen bezocht: