High School!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu High School!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu

High School!!

Blijf op de hoogte en volg Sjors

28 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Deep Run

Hey y'all,
het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ik heb het laten wachten tot mijn school ervaringen, omdat ik tussen mijn vorige verslag en school niet zoveel heb uitgevoerd. We hebben veel warmte gehad, maar veel regen, waardoor het niet lekker weer was om te gaan zwemmen of te zonnen. We hebben de zus van Marietta 4 dagen over de vloer gehad, Crystal. Ze is 35 en heeft een kindje van 10 weken, echt heel schattig. Ik be samen met Crystal en Mema (oma) naar Jacksonville geweest om daar te shoppen. Crystal heeft natuurlijk baby kleertjes gekocht en ik heb bij de Old Navy een overhemd gekocht. Zaterdag was Logan's vaarwel party, omdat hij 8 september naar Idaho gaat voor een tweejarige missie voor de mormoonse kerk. Zaterdagavond kwamen ongeveer 160 mensen de kerk in om naar Logan's feest te gaan en gezamenlijk te eten en naar Logan's speech te luisteren. Het was eel gezellig en het eten was heerlijk! Zondag was een speciale kerk-editie, want het was in het teken van Logan. Marietta en Eddie (mijn gastouders) hadden een mooie speech en vervolgens had ook Logan een hele mooie speech. Hij moest er heel erg bij huilen en ik vond dat heel aandoenlijk, omdat hij daarvoor alleen maar zijn stoere en patserige kant van zichzelf heeft laten zien. Zondagmiddag hadden we een mega grote lunch met 30 mensen in ons huis vanwege logan. Er waren tientallen hamburgers, aardappels en hot dogs. Bijna alles was op, en hetgene wat niet op was, had Logan die avond allemaal opgegeten.

De dag daarna begon mijn eerste schooldag! Hier had ik al zo lang over gedroomd, over nargedacht en naar uitgekeken! De ochtend begon vroeg om 6:00. We moesten om 7:25 op school zijn, dus we hadden niet zo veel haast. Na lekker een douche genomen te hebben, bedacht ik me dat ik PE (gym) had en natuurlijk gymspullen mee moest! Had ik natuurlijk veel eerder over na moeten denken, maar gelukkig kon Eddie me uit de brand helpen door te zeggen dat hij nog een paar tennisschoenen in mijn maat voor me had. Om precies 7:25 waren we er, ik zag de gele schoolbussen al buiten staan en de grote lockers al in de gangen staan. ''Kom maar op!'' dacht ik.
Het eerste half uur hadden we 'homeroom', een class waarbij we wat papiertjes mee moesten nemen om te laten invullen. Vervolgens had ik marketing van Cauley, ze vond het helemaal super dat ik HBO Hotel Management ga doen en de hele klas vond mijn accent ''cool''en had veel aandacht. Iets te veel, want iedereen ging vragen aan me stellen en mijn naam proberen uit te spreken. Gelukkig werd dit gedurende het uur al snel wat minder.
Het schoolsysteem is heel anders dan in Nederland. Hier heb je elke dag dezelfde vakken, 4 van 1,5 uur. Het tweede semester heb je weer 4 andere vakken. Bijvoorbeeld Engels en wiskunde heb je dus maar een half jaar per schooljaar.
Mijn tweede class was PE, Physical Education van meneer Kennedy. Iedereen had me al gewaarschuwd dat hij super streng en strict is, omdat hij ''bij de marine'' heeft gewerkt. Ze hadden gelijk. Een boom van een man, iets te gespierd, komt commanderend naar ons toe en vertelt alles tot in de puntjes wat we wel en niet gaan doen en wat we wel en niet mogen doen. Minder leuke teacher, maar wel duidelijk. Met deze man moet je geen geintjes uihangen, anders hang je (letterlijk en figuurlijk aan de basket). We hebben anderhalf uur gebasketbald en ik had het erg naar mijn zin.
Vervolgens hadden we lunch, om 10:50, wel wat vroeg. De lunch is hier verdeeld in 4 groepen, omdat de kantine niet zo heel groot is. Helaas zat er niemand in mijn lunch die ikecht kende, alleen een vriend van spencer, Dakota, waarbij ik ging zitten. Ik at een stuk pizza met vitamin water. Hij vertelde zijn hele vriendengroep heel enthousiast wie ik was, dus leerde ik wat meer mensen kennen voor in de lunchpauze.
De derde class was Advanced Functions and Modeling, vergelijkbaar met Wiskunde B. Ik vond het best wel pittig, maar de docent is heel aardig en legt goed uit. Als ik het niet begrijp, is het helemaal prima en probeert ze een synoniem of een betekenis van een woord of zin te verzinnen. Iedereen vroeg of ik iets wilde vertalen naar het Nederlands, zodat zij dat konden leren uit te spreken. Dit was het geworden: ''honderdachtentachtig prachtige grachten'' en ze waren stil, muisstil! :) Ze konden niet geloven dat dit een echte zin was.
Mijn vierde class was ''foods''. Haal niet in je hoofd dat dat gezellig koken is, want je kookt waarschijnlijk 3 keer per schooljaar. De rest gaat over hygiene, veiligheid en nutrition. Het is een hele aardige en grappige vrouw, dieecht niet normaal een ''Southern accent'' heeft. Ik kon haar bijna niet verstaan, zo plat praat ze. Als ik weer terug in Nederland ben, zal ik het jullie voordoen (waarschijnlijk heb ik dan zelf ook een accent haha). Vervolgens ben ik thuisgekomen en ben ik samen met Marietta in de auto gestapt, op naar de football game van spencer, de uitwedstrijd in Kinston, tegen de beste club van North en South Carolina. Ze hebben helaas verloren met 36-0, vrij pijnlijk.
Toen ik bij de football game aankwam, kwamen alle cheerleaders naar me toe om met me te praten en foto's met me te maken. Ze kwamen tot de conclusie dat ik op Johnny Depp (?????) leek en ik voelde me net een beroemdheid :)
Dinsdag (vandaag) was de schooldag weer hetzelfde, nu kent bijna iedereen me op school en iedereen begroet me. Ik voel me helemaal op mijn gemak, vind de vakken leuk en kijk uit naar morgen, een nieuwe schooldag. Ik mis Nederland soms wel, maar ik ben helemaal aan het genieten. Ik hoop dat ik school net zo leuk ga vinden als de eerste twee dagen, dat wordt het echt een SUPER JAAR!!!!

Liefs,
een blije Amerikaanse high school-ganger :)

  • 28 Augustus 2012 - 22:53

    Meyke:

    Die foto's wil ook wel zien hoor.Weer een leuk verhaal,merk dat je echt geniet.
    Zitten er nog meer uitwisselings studenten bij je in de klas of op school?
    Dikke kus

  • 28 Augustus 2012 - 23:11

    Astrid Puma:

    Leuk en blijf vooral genieten! Ben je een senior? Ben benieuwd naar je volgende blog.

    Groetjes Astrid

  • 29 Augustus 2012 - 09:45

    Pim Van De Mortel:

    Hey pancake,leuk om te lezen!Je gaat me toch niet vertellen dat je nu al een accent hebt?!Anders moet het L.O.I jou nog Nederlands leren volgend jaar.Ze moeten overigens wel aan een brilletje daar...jij op Johnny Debb lijken...ik heb zo mijn vraagtekens.(Tenzij je in korte tijd enorm van uiterlijk bent veranderd natuurlijk!)Take care en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag...laterrrr.Pim.

  • 30 Augustus 2012 - 08:04

    Carin:

    Lieve Sjors,Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt. Liefs, Mama

  • 31 Augustus 2012 - 14:10

    Jonnie:

    Hi Jossie, leuk verhaal en ik sluit me bij Pim aan Die Johnie mocht het willen! In het duits Depp geen compliment. Ik hoorde voor het eerst over hem via onze duitse fam en ik dacht dat ze een grapje maakten!
    Wat een grappig systeem daar. Je hebt dus nooit zoveel vakken tegelijk als hier,maar je moet de eerste blokken natuurlijk niet gaan vergeten!
    Laat gezellig weer een vervolg horen. Tot horens
    Jonnie

  • 06 September 2012 - 23:13

    Elies:

    Sjorsie! Super leuk om je zo te volgen! Volgens mij heb je het heel erg naar je zin daar.
    Wij moesten deze week voor het eerst na de zomervakantie weer naar school, raar dat je er niet bent hoor!
    Ik hoop dat je snel weer iets schrijft, want het is echt leuk om te lezen!
    Heel veel succes en plezier met alles! Kus Elies

  • 07 September 2012 - 17:45

    Linde:

    Sjors!! Wat super leuk allemaal! Je maakt me gewoon jaloers... Ik hoop dat je school nog zo leuk blijft vinden als je nu doet en dat je ons nog meer laat weten! Kus, Linde

  • 10 September 2012 - 19:26

    Marja Uijen:

    Ha Sjors, wat kun jij leuk schrijven, zeg. Ik zit gewoon te grinniken achter m'n computer, als ik je verslag lees. Ik hoop dat de afgelopen twee weken ook leuk waren op school. Groetjes, Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Deep Run

Sjors

Mijn High School ervaringen in de VS!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1897
Totaal aantal bezoekers 22969

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School Year USA

Landen bezocht: