Homecoming in de USA!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu Homecoming in de USA!! - Reisverslag uit Deep Run, Verenigde Staten van Sjors Rooijers - WaarBenJij.nu

Homecoming in de USA!!

Door: Sjors Rooijers

Blijf op de hoogte en volg Sjors

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Deep Run

Hey y'all!

Daar ben ik weer, met dit keer een blog over mijn 'homecoming' ervaringen.

Deze week was in het thema van 'homecoming'. Voor de mensen die niet weten wat homecoming is, het is de laatste thuis football wedstrijd van het seizoen. Dit is een heel groot gebeuren hier. Iedere dag had een thema, maandag was camouflage day, dinsdag was black out, woensdag was flipflop day, donderdag was Urkel day en vrijdag was Blue & White day. Ik ga hier even stuk voor stuk bij langs. Maandag waren veel mensen in camouflage, je zag overal rednecks! Een redneck is iemand die heel 'Southern' is en onder andere veel camouflage draagt. Ik had helaas niks van camouflage aan, maar gelukkig mocht ik van een klasgenoot zijn camouflage vest lenen. Iedereen vond het heel grappig dat ik ook verkleed was, maar niemand wist dat ik het gewoon geleend had. Dinsdag was black out day. Die dag was iedereen in het zwart. Ik vond het niet zo'n heel leuk thema, de hele school zag er een beetje uit als een begrafenis. Verder hadden we die dag ook een spreker over pesten, een oud-NFL football speler! Natuurlijk moest ik hiermee ook even op de foto. Cheese!! Verder ben ik dinsdag ein-de-lijk naar de kapper geweest, er is heel wat af, maar ik ben tevreden! Nadat mijn haar er weer fris uitzag, ben ik naar Walmart gegaan, om inkopen te doen voor de volgende verkleed-dag: Flip flop day! Flip Flop houdt hier in dat je iets omdraait van wat je gewoon bent. Dus, als je een cheerleader bent, verkleed je je als football speler, en als je een jongen bent, verkleed je je als meisje! Dat laatste heb ik gedaan. Ik ben met Marietta wezen shoppen in Walmart en ze schaamde zich diep. Ik heb een prachtige jurk gekocht, een gele haarband met bloemetjes en ballerina's. Ge-wel-dig! Ik heb nog nooit zoveel mensen naar me zien staren en lachen. Ik kon die dag zelf bijna niet geloven dat ik toch écht in een jurk naar school ben gegaan. Na heel wat foto's gemaakt te hebben met studenten heb ik een super dag gehad. Een beetje een nadeel, ik had vreselijke blaren van die godvergetene ballerina's. Maar het was het waard! Foto's van Sjors(Ina) in de jurk zijn te zien op Facebook :)
Verder hebben mijn host opa en oma gestemd voor de verkiezingen! Iedereen hier is voor Romney. Onder andere ook omdat hij ook mormoons is, hetzelfde geloof als mijn gast familie. Ze zijn echt anti-Obama en ik mag eigenlijk geen goed woord over Obama zeggen en geen slecht woord over Romney. Ik doe dat dan ook niet. Ik probeer af en toe een debat te kijken, maar veel praat ik er niet over, omdat het soms wel tussen discussies leidt.
Donderdag was Urkel day. Urkel is een personage uit Family Matters, en het is een nerd met een grote bril, bretels, hoge broek, hoogwater en hoog opgetrokken sokken. Natuurlijk had ik hier ook m'n best voor gedaan, om me een beetje als een nerd te verkleden. Ik had mijn jeans aan, met bretels, super hoog opgetrokken, hoog water en mijn sokken ook hoog. Verder droeg ik een Polo en de oude bril van mijn host opa. Ik had de puntjes op de I gezet door ook even m'n haar in een scheiding te doen. Op school waren er ongelofelijk veel nerds te vinden. Het was zo leuk om iedereen zo te zien en de sfeer was super. Verder had ik donderdag een auditie gedaan om de dag daarna, vrijdag, te gaan dansen en battlen voor de héle school! Ja hoor, ik was door! Natuurlijk super blij en spannend! Gister was het dan zover: de grote dag! Iedereen was in blauw en wit, de kleuren van de school. Verder was ook de dag van dé football wedstrijd van het jaar en de pep rally, waarbij iedereen opgepept wordt voor de game. Op die pep rally, moest ik voor de hele school in mijn eentje dansen! Jezus wat was ik zenuwachtig, ik deed het in m'n broek! We moesten freestylen en toen ik eenmaal klaar was, ging de hele school juichen, klappen en staan. Wauw, dit had ik niet aan zien komen! De jury was de hele school, degene met het hardste applaus had gewonnen. En Jaaa!! Ik had gewonnen! Kon het niet geloven! Ik had een hele grote zak snoep gekregen, veel respect van scholieren (Twitter en Facebook vriendschapsverzoeken) en iedereen kwam naar me toe om me te feliciteren en te zeggen hoe goed ze het vonden. Het grootste compliment vond ik, was van de dans en cheerleading coach van school. Ze zei dat ze het 'incredible' vond en vroeg of ik het aan haar dansers en cheerleaders kon leren. In de avond kwam de football game eraan. Er waren super veel mensen, hele spannende wedstrijd en een geweldige sfeer. Helaas hebben ze verloren, wel erg zuur. Gister avond was een Afterparty in de pizzeria, met een lopend buffet. Vanochtend werd ik laat wakker, en op de keuken stond een briefje van Eddie, mijn hostdad: 'ik ben trots op je dat je hebt gewonnen gister, hier een lekkere biscuit voor je'. Ik baal ervan dat dit niet in Nederland is, want ik kan met zekerheid zeggen, dat ik gisteren de dag van m'n leven heb gehad!!

Liefs Sjors

  • 20 Oktober 2012 - 19:41

    Berend:

    Sjors leuk verhaal super dat het je lukte te winnen. Ja ook van Lisa hoor ik dat toch dat het heel anders is dan in Nederland, ook zij was naar home coming maar werd weer anders gevierd. Nog veel plezier

    Berend

  • 20 Oktober 2012 - 21:28

    Marjolein:

    Fantastisch verhaal weer, Sjors!
    Zie je wel dat al die danstrainingen ergens goed voor zijn geweest.... :)
    Lauke om regelmatig van je wetenswaardigheden op de hoogte te worde gehouden.
    Liefs
    Marjolein

  • 20 Oktober 2012 - 21:29

    Marjolein:

    Lauke??? Leuk bedoel ik dus.
    Haastige spoed....

  • 21 Oktober 2012 - 00:11

    Mama:

    Hoi Sjorssie, wat weer een leuk verhaal en fantastische ervaring. Liefs

  • 21 Oktober 2012 - 16:06

    Marion:

    Lieve Sjors, gefeliciteerd met je overwinning,ik had je graag gezien! Ik geniet elke keer van je verhalen,leuk hoe je schrijft ;ik zie het vaak voor me, vooral omdat we er zelf lang gewoont hebben, juist om alle bizarre gewoonten (voor ons) moet ik dan glimlachen en denk; o ja , zo gaat dat daar. Geniet er nog van, fijn dat je nu het dansen hebt.Lieve groeten.

  • 21 Oktober 2012 - 21:31

    Pim Van De Mortel:


    Allereerst gefeliciteerd met je overwinning!Ik heb de foto's gezien....HILARSCH!!Je verhalen blijven prachtig dus ga zo door.Wat de dag van je leven betreft....Ik hoop en ben er van overtuigd dat er meerdere zullen volgen.Take care en laterrrrr.Liefs uit Amstelveen.

  • 24 Oktober 2012 - 19:34

    Ditty Verveda:

    Hoi Sjors, Man wat geweldig!!! Het leest als een film: jongen van overzee wint de dansbattle! Ik ga bij Bart even vragen of ik wat plaatjes op facebook mag zien! Lieve groet uit een herfstig Haren. ditty

  • 27 Oktober 2012 - 14:59

    Jeanet:

    Ha die lieve Sjors,
    Ik geniet van je verslagen! En het is de hoogste tijd om je dat even te laten weten. Heel mooi vind ik het om de dingen die zij zo gewoon vinden door jouw ogen te lezen. Dat doe je prachtig. Gefeliciteerd met je "so you think you can dance" "prijs". Wat zul je genoten hebben. Lieve groet, Jeanet "van Adam"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Deep Run

Sjors

Mijn High School ervaringen in de VS!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1880
Totaal aantal bezoekers 22971

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School Year USA

Landen bezocht: